soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin sunumu | |
2 | İktidar I | Steven Lukes, Power (NYU, 1986): • Bertrand Russell, ‘The Forms of Power’, pp. 1928. M. Foucault, Power/Knowledge: Selected Interviews and Other Writings, C. Gordon eds. 1972 1977 (Vintage, 1980), pp. 55 166. |
3 | Iktidar II | Steven Lukes, Power (NYU, 1986): • Max Weber,’ Domination by Economic Power and by Authority’, pp.28 37. • Nicos Poulantzas, ‘Class Power’, pp.144 156. • Robert Dahl, ‘Power as the Control of the Behaviour’, pp. 37 59. • Gerhard Lenski, ‘Power and Privilege’, pp. 242 253. Alvin I. Goldman, ‘Toward a Theory of Social Power’, pp. 156 203. |
4 | İktidar, Yoksulluk ve Refah I: Klasik ve Sol Yaklaşımlar | C. Pierson and F. G. Castles (eds)., The Welfare State a Reader (Polity, 2006), Chp. I, pp. 5 89 |
5 | İktidar, Yoksulluk ve Refah II: Sağ ve Feminist Yaklaşımlar | C. Pierson and F. G. Castles (eds)., The Welfare State a Reader, Chp. I, pp. 5 89 |
6 | Iktidarin Özneleri Yoksul ve Yoksulluk I | Micheal B. Katz, The Undeserving Poor (Pantheon, 1990), chp. 1 3, pp. 1 124. |
7 | Yoksul ve Yoksulluk II | Micheal B. Katz, The Undeserving Poor , chp. 4 5, pp. 124 241 |
8 | 1. ara sınavÖdev önerileri teslimi | |
9 | Yoksul ve Yoksulluk III | Frances Fox Piven and Richard Cloward, Regulating the Poor: The Functions of the Public Welfare (Vintage 1993), chp.1 3, pp. 3 45. |
10 | Yoksul ve Yoksulluk IV | Frances Fox Piven and Richard Cloward, Regulating the Poor: The Functions of the Public Welfare, chp.12, pp. 407 481. |
11 | Iktidar, Yoksullar ve Direniş I | James C. Scott, Domination and the Arts of Resistance (Yale 1992), chp. 1 4, pp. 1 108. |
12 | Iktidar, Yoksullar ve Direniş II | Asef Bayat, Street Politics (Columbia UP, 1998). |
13 | Refah’in Geleceği | C. Pierson and F. G. Castles (eds)., The Welfare State a Reader, Chp. I, pp. 5 89, pp.375 478. |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Final ödev teslimleri |
Ders Kitabı | Bu formda belirtilen zorunlu okumalar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Belgesel ve film gösterimleri. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 45 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 55 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 45 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 13 | |
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 145 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | X | ||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | X | ||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | X | ||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | X | ||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest