11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modern toplumlardaki, güç, devlet ve toplum ilişkisini açiklayabilecektir.
  • Yoksulluğa dair kuramsal tartışmaları değerlendirebilecektir.
  • Sosyal refah ve refah devleti kavramlarının, iktidar ve yoksulluk ilişkisi çerçevesinde ortaya çıkışı, gelişimi ve dönüşümünü eleştirel olarak analiz edebilecektir.
  • Refah devletinin sağ ve sol ideolojiler tarafindan ne şekilde değerlendirildiğini tartışabilecektir.
  • Yoksul hareketinin toplumsal muhalefete dönümesinin sebeplerini ve olası sonuçlarını anlayacak ve tartışabilecektir.
  • Sosyal refah ve refah devletinin nasıl olması gerektiğini eleştirel olarak değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin sunumu
2 İktidar I Steven Lukes, Power (NYU, 1986): • Bertrand Russell, ‘The Forms of Power’, pp. 1928. M. Foucault, Power/Knowledge: Selected Interviews and Other Writings, C. Gordon eds. 1972 1977 (Vintage, 1980), pp. 55 166.
3 Iktidar II Steven Lukes, Power (NYU, 1986): • Max Weber,’ Domination by Economic Power and by Authority’, pp.28 37. • Nicos Poulantzas, ‘Class Power’, pp.144 156. • Robert Dahl, ‘Power as the Control of the Behaviour’, pp. 37 59. • Gerhard Lenski, ‘Power and Privilege’, pp. 242 253. Alvin I. Goldman, ‘Toward a Theory of Social Power’, pp. 156 203.
4 İktidar, Yoksulluk ve Refah I: Klasik ve Sol Yaklaşımlar C. Pierson and F. G. Castles (eds)., The Welfare State a Reader (Polity, 2006), Chp. I, pp. 5 89
5 İktidar, Yoksulluk ve Refah II: Sağ ve Feminist Yaklaşımlar C. Pierson and F. G. Castles (eds)., The Welfare State a Reader, Chp. I, pp. 5 89
6 Iktidarin Özneleri Yoksul ve Yoksulluk I Micheal B. Katz, The Undeserving Poor (Pantheon, 1990), chp. 1 3, pp. 1 124.
7 Yoksul ve Yoksulluk II Micheal B. Katz, The Undeserving Poor , chp. 4 5, pp. 124 241
8 1. ara sınavÖdev önerileri teslimi
9 Yoksul ve Yoksulluk III Frances Fox Piven and Richard Cloward, Regulating the Poor: The Functions of the Public Welfare (Vintage 1993), chp.1 3, pp. 3 45.
10 Yoksul ve Yoksulluk IV Frances Fox Piven and Richard Cloward, Regulating the Poor: The Functions of the Public Welfare, chp.12, pp. 407 481.
11 Iktidar, Yoksullar ve Direniş I James C. Scott, Domination and the Arts of Resistance (Yale 1992), chp. 1 4, pp. 1 108.
12 Iktidar, Yoksullar ve Direniş II Asef Bayat, Street Politics (Columbia UP, 1998).
13 Refah’in Geleceği C. Pierson and F. G. Castles (eds)., The Welfare State a Reader, Chp. I, pp. 5 89, pp.375 478.
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları
16 Final ödev teslimleri
Ders Kitabı Bu formda belirtilen zorunlu okumalar.
Önerilen Okumalar/Materyaller Belgesel ve film gösterimleri.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
14
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
45
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
55
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
45
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
13
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. X
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010